Dynamics 365 Customer Engagement

De wereld is transparant, klanten worden mondiger en hun verwachtingen hoger. Tevreden klanten zijn je beste ambassadeurs, maar als ze ontevreden zijn kunnen ze je onderneming ook schade berokkenen. Meer dan ooit is het belangrijk om dicht bij de klant te staan en hem persoonlijke aandacht te geven. Bij Pulse beseffen we dat dit complexer dan ooit is, zeker naarmate de beschikbare data en het aantal contactmomenten toeneemt.

Om grip te krijgen op marketing, sales- en (field)service-processen en om zinvolle verbeteringen door te voeren, zetten we moderne software als Dynamics 365 Customer Engagement in. Ons doel: relevante klantinformatie overal en altijd beschikbaar maken. Dat maakt (samen)werken niet alleen efficiënter, maar laat je ook proactiever inspelen op klantvragen, saleskansen en marktontwikkelingen.

Alles in één

kosten beheersen

Dé tool die je data overal en op het juiste moment beschikbaar maakt en voor je laat werken.

Wellicht ben je van mening dat je huidige systemen prima werken en er geen noodzaak bestaat ‘om je business overhoop’ te halen. Ook dan is Customer Engagement het overwegen waard. Ten eerste omdat het al je (klant)data centraliseert en ontsluit voor je medewerkers. Die hebben hierdoor beter inzicht in marketing, klanten, sales- en service-processen, waardoor ze efficiënter werken en direct kunnen reageren op klantvragen, saleskansen en marktontwikkelingen.

Laat techniek voor je werken om klanten tevreden te houden en nieuwe relaties te bouwen.

Alle modules van CE gebruiken het Common Data Model om data te synchroniseren en uit te wisselen met andere applicaties. Je hoeft niet groot te beginnen, om daar profijt van te hebben. Merk je dat je op salesgebied kansen laat liggen, dan is Dynamics 365 for Sales een perfect startpunt. Deze module geeft ongeacht locatie en device toegang tot realtime salesinformatie (zelfs vanuit Office 365 Outlook), openstaande kansen, taken, activiteiten, accountplannen en notities en ga zo maar door. Die zijn voor het complete accountteam direct inzichtelijk, in up-to-date dashboards die naar wens zijn aan te passen. Dit zorgt voor meer focus en slagkracht. Bovendien neemt administratie minder tijd in beslag, waardoor de salescyclus wordt verkort.

Genereer leads dankzij optimale online customer journey.

Dankzij de integratie met Office 365 kun je met één muisklik een belangrijke e-mail van een klant koppelen aan een opportunity, zodat een collega deze kan opvolgen. Met hetzelfde gemak kan vanuit marketing een warme lead naar sales worden doorgespeeld. Sales werkt namelijk perfect samen met Dynamics 365 Marketing, waarin marketeers zonder technische kennis klantreizen in kaart kunnen brengen. De verschillende processtappen kun je van een waarde voorzien, waarmee de warmte van het bezoek gemeten kan worden. Op het juiste moment kan een lead overgedragen worden aan het salesteam, waarmee de status kan overgaan in prospect.

Vergroot klanttevredenheid en bind klanten met de allerbeste klantenservice.

Je kunt je marketing- en salesactiviteiten nog zo goed ingericht hebben, zonder goede service wordt je business nooit succesvol. Want de klant binnenhalen is één ding, hem behouden is een ander verhaal. Goede service is essentieel voor de klanttevredenheid en -retentie, en daarvoor is overzicht nodig. Dynamics 365 for Customer Service brengt alle informatie over bestellingen, klachten, vragen en ander klantgedrag samen. In één systeem in de cloud, waarop ook Sales en Marketing zijn aangesloten.

In Customer Service is via aanpasbare dashboards en datavisualisaties in één oogopslag te zien wat er gaande is. Zo kun je sneller inspelen op vragen en klachten. Of richt een portal in waar klanten zelf hun issues of (aan)vragen inleggen of opvolgen. In de backoffice kunnen de binnendienst of klantenservice deze oppakken en middels een workflow afhandelen.

Vereenvoudig je planning en maak van servicemonteurs hét visitekaartje van je bedrijf.

Vanuit Customer Service kan een serviceorder opgezet worden, die de servicemanager in een overzichtelijke grafische omgeving kan plannen. Wat het systeem slim maakt, is dat het suggesties doet om de reistijd te minimaliseren en werktijd te maximaliseren. Ook kan de servicemanager rekening houden met de benodigde vaardigheden en tools voor de klus. Hoe beter dat op elkaar aansluit, des te hoger de ‘first time fix’ – de mate waarin problemen in één opgelost worden. Na het oplossen van het euvel en het aftekenen van de werkorder wordt automatisch een e-mail met een klanttevredenheidssurvey verstuurd. De inzichten daaruit kun je weer gebruiken om je service te verbeteren.

Een monteur kan ook zomaar je beste salesmedewerker zijn, zonder ‘klassieke salestactieken’ toe te passen. Enerzijds zorgt hij voor rust en vertrouwen bij de klant, doordat hij pijnpunten oplost en op basis van jarenlange expertise ziet wat er slimmer kan. Wordt dit soort kennis toegevoegd aan het klantdossier, dan kan sales dat weer gebruiken om de klant te benaderen over nieuwe mogelijkheden. Zo is de cirkel weer rond!

Fundament voor je groei

Voor het beheer en de doorlopende optimalisatie van je financiële, logistieke en industriële processen is goede bedrijfssoftware nodig. Microsoft Dynamics 365 biedt een complete gereedschapskist in de cloud voor ERP, CRM én Business Intelligence. Hiermee kun je productie, planning en operatie optimaliseren, kosten besparen door te automatiseren en beter voldoen aan de klantvraag. Daarnaast geeft het je de mogelijkheid om data te ontsluiten en mobiliseren, voor betere, data-gedreven beslissingen.

Microsoft Dynamics 365 is een bundeling van onder meer Dynamics AX en CRM, die voorheen apart werden aangeboden. Het is een totaaloplossing in de cloud die meegroeit met je onderneming en behoeften. Je kunt starten met enkel datgene wat je nodig hebt, en op elk moment op- of afschalen in capaciteit en toepassingen. Het platform biedt standaard al praktisch alles wat je nodig hebt en de uitgebreide basisfuncties breidt Pulse doorlopend uit met branchespecifieke apps.