Filteren

Gebruik de filteropties om per Microsoft Dynamics 365 module aanvullende Pulse solutions te bekijken.

Finance

Advanced Banking

Advanced Banking maakt het eenvoudig om elektronische bankafschriften in te lezen in Microsoft Dynamics 365, om die vervolgens automatisch te verwerken. Deze slimme oplossing van Pulse koppelt betalingen automatisch aan verkooporders, wat handmatig werk bespaart en de papierwinkel reduceert.

Zo werkt het

Advanced Banking bestaat uit twee hoofdstappen: het inlezen van het elektronische bankafschrift (het MT940-bestand) en het verwerken van de ingelezen gegevens (herkenning). Op basis van de betaalgegevens uit het MT940-bestand gaat Advanced Banking de betaling matchen met openstaande transacties. Hierbij wordt gekeken naar het IBAN-nummer, debiteurennummer, referentie, factuurnummer of een deel van een factuurnummer.

Bij een volgende betaling kunnen deze gegevens worden gebruikt voor het matchen. Dit maakt Advanced Banking tot een zelflerend systeem. Optioneel kunnen herkende IBAN-nummers worden toegevoegd aan de stamgegevens van de klant. Betaalinformatie wordt overgenomen naar het journaal in Dynamics 365 en daarmee vastgelegd in de transacties.

Advanced Banking doet automatisch een voorstel voor de vereffening met de openstaande posten. Het resultaat wordt op een heldere en eenvoudige manier weergegeven, waardoor een financieel medewerkers zich kan focussen op uitzonderingen. Management by exception dus!

Voordelen

  • Automatisme reduceert handmatig (papier)werk
  • Zelflerend systeem
  • Overzichtelijke interface
Business Control Tower

Wil je serieus aan de slag met écht alle (historische) data die van belang is voor je business, maar is die verspreid over tal van applicaties en systemen? Business Control Tower is onze BI-oplossing op het Dynamics 365-platform die data vanuit verschillende bronnen ontsluit. Het bevat Power BI-datamodellen waarmee je in een handomdraai handige (KPI) rapportages creëert en waardevolle inzichten verkrijgt.

BCT wordt aangeboden als abonnement. Pulse faciliteert de infrastructuur en het beheer van het datawarehouse. De oplossing is ontwikkeld op het Azure-cloudplatform van Microsoft en is een datawarehouse-as-a-service. Investeren in infrastructuur is daarom niet nodig. Taken als het monitoren van verwerkingsprocessen en het up-to-date houden van programmatuur worden geregeld.

Data Anonymizer

Data Anonymizer is een aanvulling op Microsoft Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management die het mogelijk maakt om eenvoudig data na een kopieeractie vanuit Productie naar een andere omgeving (ACC/TEST/DEV) te anonimiseren. Ondanks dat de data anoniem gemaakt wordt, beschik je over een volledige en representatieve dataset waarmee je goed kunt testen.

Zo werkt het

Privacy en security zijn tegenwoordig belangrijk thema’s. Door Europese wetgeving (GDPR/AVG) moeten bedrijven passende maatregelen nemen om deze te waarborgen. In productie-omgevingen is dit meestal goed geregeld. Maar hoe zit het met ondersteunende omgevingen die bijvoorbeeld worden gebruikt voor testen?

De GDPR/AVG leggen testen met productiedata aan banden. Je mag alleen persoonsgegevens verwerken voor een gerechtvaardigd doel – dat is het testen van functionaliteit niet. Daarnaast dien je als organisatie de verwerking van persoonsgegevens tot een minimum te beperken. Ga je onzorgvuldig om met persoonsgegevens en neem je geen passende maatregelen om datalekken te voorkomen, dan riskeer je een boete van de Autoriteit Persoonsgegevens. Die kan zo hoog zijn als 4% van je wereldwijde omzet of 20 miljoen euro.

Met Data Anonymizer kun je snel en effectief privacygevoelige gegevens anonimiseren in omgevingen waar deze niet nodig zijn. Eerst richt je een set aan fictieve gegevens in die gebruikt gaat worden om data te anonimiseren. Vervolgens geef je aan welke gegevens er geanonimiseerd dienen te worden. Tot slot start je de taak om de data te anonimiseren.

Anonimisering is in de betreffende omgeving niet meer terug te draaien. Data is niet meer terug te herleiden naar de oorspronkelijke bron en valt daardoor niet meer onder de AVG-wetgeving.

Lead2Cash

Lead2Cash zorgt ervoor dat belangrijke klantdata gesynchroniseerd is bij alle processen waar deze in basis aangepast kan worden. Dit zorgt ervoor dat de gegevens die je verkoopafdeling hanteert, altijd dezelfde zijn als die bij de afdeling facturatie (en alle processtappen daartussen).

Recurring business

Recurring business biedt meerdere mogelijkheden om periodieke facturatieprocessen in Microsoft Dynamics 365 te ondersteunen. Het is een oplossing waarmee de gebruiker abonnementen kan vastleggen en beheren op basis van duur, product, prijs en automatische verlenging.

Aan de hand van deze gegevens wordt een prognoseschema gegeneerd, dat vervolgens gebruikt wordt om verkooporders en projectjournalen te produceren voor het reguliere facturatieproces in Dynamics 365. Door functionaliteiten als omzet- en kostenverdeling, status- en versiebeheer en de verschillende batchtaken kunnen de meest complexe bedrijfsprocessen ondersteund en geautomatiseerd worden.

Data Lifecycle Management

Zowel tijdens de implementatie van Dynamics 365 for Finance & Supply Chain Management als in de operationele fase is er behoefte aan een actuele en kwalitatief volledige dataset. De beste set gegevens die je hebt, komt uit je productieomgeving. Wil je die veilig en met oog voor privacy gebruiken, bijvoorbeeld om te ontwikkelen, testen of trainen? Dan moet de dataset eerst geanonimiseerd en overgezet worden naar een andere omgeving. Data Lifecycle Management (DLM) maakt dit proces snel en efficiënt.

Zo werkt het

Data Lifecycle Management gebruikt de rijke toolbox van DevOps als gecentraliseerde spil voor het inregelen van de kopieerslagen. Hierbij is het mogelijk om data trapsgewijs terug te zetten, van Productie naar Acceptatie naar Test naar Development. Acties voor gegevensherstel zijn eenvoudig in te plannen. Ze worden zonder tussenkomst van een consultant en volledig geautomatiseerd uitgevoerd, waardoor de kans op fouten afneemt.

Tijdens het herstelproces is het mogelijk om vertrouwelijke gegevens (zoals persoonsgegevens) te anonimiseren. Zo blijft de veiligheid van data geborgd en kan aan de richtlijnen van de AVG worden voldaan. Het hele proces is via monitoring te volgen en dankzij notificaties kan direct actie worden ondernomen als storingen optreden.

Met DLM heb je altijd de beschikbaarheid over een up-to-date acceptatieomgeving waar je zelf zaken kan testen en uitproberen. Zo’n omgeving is bovendien uitermate geschikt om nieuwe medewerkers te trainen. Tot slot is de oplossing zo opgezet dat uitbreidingen en aanpassingen op een eenvoudige manier gerealiseerd kunnen worden.

Voordelen

  • Data veilig en geanonimiseerd overzetten naar een andere omgeving
  • Monitoring en externe API-toegang (voor apps, koppelingen etc.)
  • Flexibel aan te passen en uit te bereiden

Goed om te weten

Tijdens de implementatiefase kunnen acties worden uitgevoerd in de avond, zodat omgevingen overdag beschikbaar blijven. Hierdoor is er geen downtime en hebben ontwikkelaars meer tijd voor maatwerkontwikkeling. Je bespaart daardoor op doorlooptijd en kosten. Consultants kunnen op hun beurt elke morgen starten met frisse set data, wat de kwaliteit van testen ten goede komt.

Supply Chain Management

Advanced Production

Een productieplanning is op papier altijd perfect. Alles loopt op rolletjes, er zijn geen calamiteiten en de bezetting van de machines is waterdicht. Totdat het net even anders loopt. Geen ramp, mits je kunt zien welke orders hun leverdatum niet gaan halen, wat dat kost en welke processen afwijkingen vertonen.

Met Advanced Production houd je grip op je planning en optimaliseer je je productie. Zo kun je just in time leveren en beperk je grote tussenvoorraden.

Zo werkt het

Advanced Production is een gebruiksvriendelijke en flexibele oplossing die inzicht geeft in orders en je het productieplan eenvoudig laat aanpassen. Het bevat een drietal overzichtelijke dashboards voor je operations, productie en capaciteit.

Je ziet dus in één oogopslag geplande en gerealiseerde orders tegenover de geschatte kosten en de originele verkooporder. Ook zijn afwijkingen in het proces zichtbaar, die met filters verder te onderzoeken zijn.

Het dashboard is flexibel, eenvoudig te bedienen en af te stemmen op je behoeftes. Het productieplan is in een handomdraai aan te passen aan nieuwe prioriteiten, gewogen factoren en producteigenschappen. Haalt een order zijn leverdatum niet, dan word je hiervan op de hoogte gesteld. Zo kun je direct in actie komen en blijf je in control!

Voordelen

  • Tijdige levering wordt betrouwbaarder
  • Tijdswinst door focus op uitzonderingen
  • Gebruiksvriendelijke interface
Business Control Tower

Wil je serieus aan de slag met écht alle (historische) data die van belang is voor je business, maar is die verspreid over tal van applicaties en systemen? Business Control Tower is onze BI-oplossing op het Dynamics 365-platform die data vanuit verschillende bronnen ontsluit. Het bevat Power BI-datamodellen waarmee je in een handomdraai handige (KPI) rapportages creëert en waardevolle inzichten verkrijgt.

BCT wordt aangeboden als abonnement. Pulse faciliteert de infrastructuur en het beheer van het datawarehouse. De oplossing is ontwikkeld op het Azure-cloudplatform van Microsoft en is een datawarehouse-as-a-service. Investeren in infrastructuur is daarom niet nodig. Taken als het monitoren van verwerkingsprocessen en het up-to-date houden van programmatuur worden geregeld.

Configuration Management

Microsoft Dynamics 365 geeft de mogelijkheid op kenmerken aan producten te koppelen, maar niet aan configuraties. Configuration Management biedt deze optie wel. Daarnaast is het mogelijk om zowel de product- als configuratiekenmerken dynamisch te tonen op de verschillende schermen in Dynamics 365. De extra kenmerken kunnen gebruikt worden om producten met bepaalde kenmerken te filteren en meer overzicht te verkrijgen.

Dit voegt waarde toe bij het fiatteren/bundelen van MRP-voorstellen en bij het efficiënt herplannen van productieorders en bewerkingen, waarmee productoptimalisatie kan worden bereikt.

Data Anonymizer

Data Anonymizer is een aanvulling op Microsoft Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management die het mogelijk maakt om eenvoudig data na een kopieeractie vanuit Productie naar een andere omgeving (ACC/TEST/DEV) te anonimiseren. Ondanks dat de data anoniem gemaakt wordt, beschik je over een volledige en representatieve dataset waarmee je goed kunt testen.

Zo werkt het

Privacy en security zijn tegenwoordig belangrijk thema’s. Door Europese wetgeving (GDPR/AVG) moeten bedrijven passende maatregelen nemen om deze te waarborgen. In productie-omgevingen is dit meestal goed geregeld. Maar hoe zit het met ondersteunende omgevingen die bijvoorbeeld worden gebruikt voor testen?

De GDPR/AVG leggen testen met productiedata aan banden. Je mag alleen persoonsgegevens verwerken voor een gerechtvaardigd doel – dat is het testen van functionaliteit niet. Daarnaast dien je als organisatie de verwerking van persoonsgegevens tot een minimum te beperken. Ga je onzorgvuldig om met persoonsgegevens en neem je geen passende maatregelen om datalekken te voorkomen, dan riskeer je een boete van de Autoriteit Persoonsgegevens. Die kan zo hoog zijn als 4% van je wereldwijde omzet of 20 miljoen euro.

Met Data Anonymizer kun je snel en effectief privacygevoelige gegevens anonimiseren in omgevingen waar deze niet nodig zijn. Eerst richt je een set aan fictieve gegevens in die gebruikt gaat worden om data te anonimiseren. Vervolgens geef je aan welke gegevens er geanonimiseerd dienen te worden. Tot slot start je de taak om de data te anonimiseren.

Anonimisering is in de betreffende omgeving niet meer terug te draaien. Data is niet meer terug te herleiden naar de oorspronkelijke bron en valt daardoor niet meer onder de AVG-wetgeving.

Electronic Data Interchange

Electronic Data Interchange (EDI) stelt je in staat snel, foutloos en efficiënt informatie in een standaardformaat elektronisch uit te wisselen met systemen van klanten, leveranciers en andere externe partijen. Denk aan verkooporders, leverschema’s, inkooporders, pakbonnen en facturen.
Door deze ketenintegratie en digitalisering van informatiestromen draagt EDI bij aan tijds- en kostenbesparingen en een verlaagde foutmarge.

Zo werkt het

In een tijd dat alles sneller, efficiënter, goedkoper en beter moet, is elektronische communicatie een logische oplossing. Toch werken veel organisaties nog traditioneel met papieren documenten. EDI maakt elektronisch dataverkeer mogelijk, zodat de verzending van documenten niet dagen, maar slechts seconden duurt.

Verzonden gegevens zijn daardoor direct voor de ontvanger beschikbaar en de zender ontvangt sneller een reactie. Ook treden er minder fouten op, omdat niet bij elke handeling data wordt toegevoegd. Verder komen de elektronische gegevens van een gecontroleerde en goedgekeurde database. De overdracht is ongeacht formaat probleemloos, of snel en eenvoudig te herstellen. Bij toepassing door verschillende partijen kan nieuwe informatie toegevoegd worden, maar bestaande gegevens zijn niet te wijzigen.

Deze oplossing van Pulse komt de samenwerking met handelspartners ten goede doordat je eenduidige afspraken maakt over zakelijke procedures, gegevensverkeer en communicatiemethoden. Daarnaast zijn er financiële voordelen. Met EDI bespaar je op de kosten van data-invoer, documentbeheer, papier en koeriersdiensten. Je facturering verloopt sneller, wat de cashflow verbetert. Ook stijgt de klanttevredenheid dankzij accurate, snelle verzending op basis van juiste en complete gegevens.

Voordelen

  • Bespaart tijd en kosten
  • Digitaliseert informatiestromen
  • Verbetert de cashflow
Lead2Cash

Lead2Cash zorgt ervoor dat belangrijke klantdata gesynchroniseerd is bij alle processen waar deze in basis aangepast kan worden. Dit zorgt ervoor dat de gegevens die je verkoopafdeling hanteert, altijd dezelfde zijn als die bij de afdeling facturatie (en alle processtappen daartussen).

Product Data Connector

Het vakmanschap van je bedrijf borg je in een PDM/PLM-systeem. De processen van je bedrijf borg je in een ERP-systeem. Product Data Connector verbindt twee werelden binnen een bedrijf, waardoor het intern makkelijker wordt om samen te werken aan complexe en samengestelde producten.

Deze oplossing verkort de time to market door engineering en de operationele processen samen te brengen. Dat maakt je als bedrijf wendbaar en flexibel. Ook maakt PDC efficiënt versiebeheer van tekeningen en stuklijsten mogelijk.

Recurring business

Recurring business biedt meerdere mogelijkheden om periodieke facturatieprocessen in Microsoft Dynamics 365 te ondersteunen. Het is een oplossing waarmee de gebruiker abonnementen kan vastleggen en beheren op basis van duur, product, prijs en automatische verlenging.

Aan de hand van deze gegevens wordt een prognoseschema gegeneerd, dat vervolgens gebruikt wordt om verkooporders en projectjournalen te produceren voor het reguliere facturatieproces in Dynamics 365. Door functionaliteiten als omzet- en kostenverdeling, status- en versiebeheer en de verschillende batchtaken kunnen de meest complexe bedrijfsprocessen ondersteund en geautomatiseerd worden.

Slim4 Connector

Slim4 Connector is een oplossing voor forecasting, demand planning en voorraadoptimalisatie. Vanuit Microsoft Dynamics 365 worden openstaande inkooporders, productieorders, verkoop retourorders, transacties, voorraad, productieorders en bevestigde verkooporders geëxporteerd naar Slim4.

Op basis van deze data genereert de oplossing voorstellen die als geplande inkoop-, transfer-, of productieorder in Dynamics 365 geladen worden. Ook kan Slim4 een vraagprognose genereren die vervolgens in Dynamics 365 geladen kan worden als basis voor een MRP-run.

Smart Logistics

Nieuwe distributiewegen vragen om nieuwe en slimme transportprocessen. Met de software van Transsmart kun je eenvoudig de beste en/of goedkoopste vervoerder voor je zending vinden. Via Smart Logistics van Pulse is deze oplossing naadloos te integreren met Dynamics 365 en meer dan 400 vervoerders. Dat bespaart handmatig werk en maakt het mogelijk om altijd de status van je zending in de gaten te houden.

Zo werkt het

Transport tussen producent, magazijn, leverancier en consument wordt steeds belangrijker. De snelheid, de betrouwbaarheid en de kosten van bezorging krijgen een steeds prominentere plaats in het karakter van een product. Daarbij helpt het niet dat de keuzemogelijkheden groeien als gevolg van de diversiteit, kwantiteit en kwaliteit van aanbieders.

Om een voorsprong op de concurrentie houden, is overzicht nodig. Overzicht over je zendingen, transportprestaties en kosten. Je wilt ook veilig boeken, wereldwijd en flexibel. Smart Logistics voorziet in die behoefte.

Het bestaat uit het ‘eigen’ platform in Dynamics 365 waarmee je gemakkelijk schakelt met externe transportoplossingen en Transsmart. Een geheel geautomatiseerde transportoplossing die op basis van prijs, beschikbaarheid en andere opties de beste transporteur kiest. Het transport van je pakketten of pallets wordt vervolgens automatisch geregeld.

Voordelen

  • De belangrijkste gegevens binnen handbereik
  • Inzicht in verzendstatus
  • Elimineert handmatige invoer van gegevens in systemen van derden
Tool Management

Met Tool Management beheer je zorgeloos je gereedschap. Deze oplossing is ontwikkeld voor de intensieve industrie waar veel specialistisch gereedschap gebruikt wordt. Tool Management wordt bijvoorbeeld ingezet bij spuitgietmachines in de plasticindustrie, voor matrijzen in de aluminiumindustrie, voor mallen in CNC-machines en voor eenvoudige gereedschappen zoals meetmiddelen.

Je kunt gereedschap toewijzen aan één of meerdere producten. In productie hebt je zicht op het te gebruiken gereedschap. Het is mogelijk om de prestaties te monitoren en de werkelijke productie te vergelijken met de planning. Via de module Activiteitenmanager kan een onderhoudsplan met eventuele reparatie aan het gereedschap worden gekoppeld. Indien nodig word je tijdens de productieplanning voor onderhoud gewaarschuwd.

TradeWorld Essentials

Tradeworld Essentials is de basis voor iedere groothandel en distributeur die werkt met Microsoft Dynamics 365. Boven op de rijke standaard van het cloudplatform biedt Tradeworld Essentials extra tools om adequater te sturen en reageren.

Zo kun je onder andere werken met verkoopsjablonen voor snelle en foutloze orderinvoer. Ook is de voorraadbeheersing- en available to promise functionaliteit van Dynamics 365 uitgebreid. Je kunt je toeslagen ‘constraint based’ berekenen en hebt uitgebreide order- en kredietcontrole mogelijkheden.

TradeWorld Product Management

Tradeworld Product Management geeft volledig inzicht in de productlevenscyclus, ondersteund door workflows, en laat je deze beheersen. Verder kun je producten inclusief hun logistieke parameters kopiëren. Ook bevat de module productlevenscyclus management en functionaliteit voor automatische beeldkoppeling.

Unit of Measure Conversion

Standaard Microsoft Dynamics 365 kent eenheden en omrekeningen. Hierdoor is het mogelijk om in een bepaalde eenheid (bijvoorbeeld kg) te produceren en in een andere eenheid (m2) te verkopen. Deze omrekeningen kunnen globaal (voor alle artikelen) of artikelspecifiek zijn.

Unit of Measurement Conversion (UMC) voegt hieraan toe dat je ook kunt omrekenen op basis van de kenmerken van een product of productvariant. Hierdoor hoef je niets meer handmatig om te rekenen en is het niet nodig om per artikel een eenheidsomrekening in te richten.

UMC integreert de eenheden van je product in elk gewenst scherm van Dynamics 365. Voor het ene proces heb je kilo’s nodig, voor het andere strekkende meters; beide zijn in te geven.

Data Lifecycle Management

Zowel tijdens de implementatie van Dynamics 365 for Finance & Supply Chain Management als in de operationele fase is er behoefte aan een actuele en kwalitatief volledige dataset. De beste set gegevens die je hebt, komt uit je productieomgeving. Wil je die veilig en met oog voor privacy gebruiken, bijvoorbeeld om te ontwikkelen, testen of trainen? Dan moet de dataset eerst geanonimiseerd en overgezet worden naar een andere omgeving. Data Lifecycle Management (DLM) maakt dit proces snel en efficiënt.

Zo werkt het

Data Lifecycle Management gebruikt de rijke toolbox van DevOps als gecentraliseerde spil voor het inregelen van de kopieerslagen. Hierbij is het mogelijk om data trapsgewijs terug te zetten, van Productie naar Acceptatie naar Test naar Development. Acties voor gegevensherstel zijn eenvoudig in te plannen. Ze worden zonder tussenkomst van een consultant en volledig geautomatiseerd uitgevoerd, waardoor de kans op fouten afneemt.

Tijdens het herstelproces is het mogelijk om vertrouwelijke gegevens (zoals persoonsgegevens) te anonimiseren. Zo blijft de veiligheid van data geborgd en kan aan de richtlijnen van de AVG worden voldaan. Het hele proces is via monitoring te volgen en dankzij notificaties kan direct actie worden ondernomen als storingen optreden.

Met DLM heb je altijd de beschikbaarheid over een up-to-date acceptatieomgeving waar je zelf zaken kan testen en uitproberen. Zo’n omgeving is bovendien uitermate geschikt om nieuwe medewerkers te trainen. Tot slot is de oplossing zo opgezet dat uitbreidingen en aanpassingen op een eenvoudige manier gerealiseerd kunnen worden.

Voordelen

  • Data veilig en geanonimiseerd overzetten naar een andere omgeving
  • Monitoring en externe API-toegang (voor apps, koppelingen etc.)
  • Flexibel aan te passen en uit te bereiden

Goed om te weten

Tijdens de implementatiefase kunnen acties worden uitgevoerd in de avond, zodat omgevingen overdag beschikbaar blijven. Hierdoor is er geen downtime en hebben ontwikkelaars meer tijd voor maatwerkontwikkeling. Je bespaart daardoor op doorlooptijd en kosten. Consultants kunnen op hun beurt elke morgen starten met frisse set data, wat de kwaliteit van testen ten goede komt.

Customer Engagement

Business Control Tower

Wil je serieus aan de slag met écht alle (historische) data die van belang is voor je business, maar is die verspreid over tal van applicaties en systemen? Business Control Tower is onze BI-oplossing op het Dynamics 365-platform die data vanuit verschillende bronnen ontsluit. Het bevat Power BI-datamodellen waarmee je in een handomdraai handige (KPI) rapportages creëert en waardevolle inzichten verkrijgt.

BCT wordt aangeboden als abonnement. Pulse faciliteert de infrastructuur en het beheer van het datawarehouse. De oplossing is ontwikkeld op het Azure-cloudplatform van Microsoft en is een datawarehouse-as-a-service. Investeren in infrastructuur is daarom niet nodig. Taken als het monitoren van verwerkingsprocessen en het up-to-date houden van programmatuur worden geregeld.

Lead2Cash

Lead2Cash zorgt ervoor dat belangrijke klantdata gesynchroniseerd is bij alle processen waar deze in basis aangepast kan worden. Dit zorgt ervoor dat de gegevens die je verkoopafdeling hanteert, altijd dezelfde zijn als die bij de afdeling facturatie (en alle processtappen daartussen).

Project Relationship Management

De prijs van een product is sinds jaar en dag één van de cruciale onderdelen. Het is dan ook geen wonder dat voor grondstoffen en materialen – zeker bij complexe projecten – diverse prijzen worden opgevraagd bij leveranciers. Dit kan betekenen dat je als leverancier van drie verschillende aannemers een offerteaanvraag ontvangt voor hetzelfde project. De opdrachtgever van dat project heeft namelijk zijn vraag óók bij drie aannemers ‘uitgezet’.

Behandel je de aanvragen per aannemer of is het verstandiger deze van de projectmatige kant te benaderen? Project Relationship Management (PRM) gaat uit van de projectbenadering. In het voorbeeld maakt het niet zoveel uit welke aannemer de klus krijgt, als het maar een van de drie is waarvoor jij een aanbieding maakt. Als leverancier reken je dus eigenlijk maar één offerte. Alle feiten, cijfers en gegevens omtrent het project heb je centraal in beheer en veranderingen in de loop van het project houd je moeiteloos onder controle.

PRM geeft ook inzicht in de fase van het project, zoals offertefase of overdracht. De gegevens worden gegroepeerd aangeboden en PRM toont heldere details over belanghebbenden, alle activiteiten die bij het project horen, alle uitstaande en actieve offertes en gegevens over de verschillende aanbestedingen. Je hebt overzicht, informatie is correct en toegankelijk en je maakt minder fouten. PRM zorgt ervoor dat die informatie beschikbaar is in het totale systeem.

Field Service

Field Service van Pulse is een uitbreiding op Field Service 365 van Microsoft. De mobiele Q-Fieldservice App van Quality-IT is volledig geïntegreerd met Dynamics 365 Customer Engagement (CE). De opzet van de uitbreiding is dat serviceorders worden aangemaakt en gepland in CE, waarna ze worden doorgezet naar de Q-Fieldservice App.

De monteur handelt de serviceorder af via de app, waarna de afgehandelde order wordt teruggestuurd naar CE. Van daaruit worden de uren, materialen en overige kosten doorgestuurd naar Dynamics 365 Finance & Operations. Vervolgens kan daar de serviceorder gefactureerd worden.