Project Description

“Onze monteurs werken veel efficiënter zonder al dat papierwerk”

Efficiëntie op locatie met Q-Fieldservice

Ook op locatie wil je dat je medewerkers prettig en foutloos kunnen werken. Daarom zien we handgeschreven documenten snel verdwijnen. Er is een groeiende behoefte aan de koppeling van werkorders met ERP, CRM en facturatie.

Q-Fieldservice rekent af met tijdrovende werkbonnen, realiseert besparingen in het administratieve proces en verkort de tijd tussen uitvoering en facturatie. Of het nu gaat om servicemonteurs, loonwerkers of vrachtwagenchauffeurs, je hebt grip op de processen binnen je organisatie

Volledige integratie

Q-Fieldservice is een cloud oplossing die volledig geïntegreerd is met de Service Management functionaliteit in Dynamics AX. Apps zijn beschikbaar op het Windows en Android platform en maken optimaal gebruik van overige functionaliteit op je tablet of smartphone, zoals navigatie of camera. Hierdoor kun je eenvoudig navigeren naar je volgende klus of foto’s toevoegen aan je service opdracht.

Service monteurs weten met Q-fieldservice op elk moment en op elke locatie voor welke service- opdrachten ze ingepland zijn. Ze kunnen direct bij de klant uren schrijven, materiaalverbruik boeken en een digitaal keurrapport invullen. Met een elektronische handtekening van de klant wordt de opdracht direct afgetekend. Hierdoor is het verwerken van papieren service opdrachten in de backoffice verleden tijd en wordt de tijd tussen uitvoering en facturatie enorm verkort.

Voordelen

  • Hogere klanttevredenheid door snelle en accurate afhandeling van service orders
  • Minder kans op fouten
  • Betere bezetting van servicemonteur met realtime inzicht in de planning
  • Snel anticiperen op spoedopdrachten
  • Blije medewerkers die kunnen werken met gebruiksvriendelijke apps op mobiele devices

Ook een geïntegreerde buitendienst?

Neem hier contact op >

Gerelateerde oplossingen: