In control met Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Wholesale

Snel leveren en slim anticiperen

De Nederlandse economie groeit en de groothandel profiteert daar volop van. Toch is het belangrijk om scherp te blijven. Andere schakels in de keten willen ook een graantje meepikken en proberen zich te herpositioneren om te overleven. Deze toenemende concurrentie veroorzaakt prijsdruk, die ervoor zorgt dat de omzetgroei de komende jaren achterblijft op de volumegroei. Het is zaak om hier als groothandel op te anticiperen.

Doordachte stappen

Dat vraagt om doordachte stappen, zoals verdere ketenintegratie, omnichannel, schakels in de keten overslaan, investeringen in klantenbinding en service (customer intimacy), het perfectioneren van je dienstverlening (operational excellence) en het efficiënter inrichten van je bedrijfsprocessen en warehousemanagement om kosten te besparen. Een heldere omnichannel-strategie is een vereiste om in te spelen op het veranderende koopgedrag van consumenten en zakelijke klanten. Groothandels die dit slim aanpakken, gaan een mooie toekomst tegemoet.

Download de brochure ‘Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Wholesale’!

Dynamics 365 voor groothandel&distributie

Vul je gegevens in en download de brochure:



Trends en ontwikkelingen

Consumerization

Groothandels richten zich met hun assortiment en hun dienstverlening meer en meer op consumenten, die zich anders gedragen dan zakelijke klanten. Dat vraagt om een andere aanpak.

Structureren van de complexe prijsstellingen

De prijsstellingen van groothandels zijn nu nog zeer complex, doordat zij werken met verschillende (sub)doelgroepen die elk hun eigen staffels en kortingen kennen.

Ketenintegratie

Groothandels pakken een grotere rol in de keten door ketenintegratie en nauwere samenwerking met andere partijen uit de supply chain. De keten is steeds meer georganiseerd rondom de eindklant.

Omnichannelstrategie

Steeds meer groothandels ontdekken de voordelen van internet als extra verkoopkanaal. Door slimme koppelingen tussen systemen kunnen online klanten snel en efficiënt worden geholpen.

Klantenbinding en loyaliteit

Groothandels leveren in de toekomst vaker rechtstreeks aan consumenten. Ook wordt het koopgedrag van zakelijke klanten vluchtiger. Goed relatiemanagement is dus steeds belangrijker.

Veel gebruikte oplossingen bij Groothandel:

Referenties Groothandel: