pas reform

Over Pas Reform

Pas Reform levert totaaloplossingen voor broederijen over de hele wereld. Met kantoren en servicecenters over de hele wereld biedt het bedrijf één aanspreekpunt voor de klant: voor de broedmachines, klimaatbeheersystemen, automatisering en de gehele dienstverlening van project tot en met service.

“Onze missie is om onze klanten te ondersteunen met slimme, geïntegreerde, duurzame broederij-oplossingen die consequent het hoogste ‘hatch of fertile’ percentage bereiken en uniforme, gezonde kuikens afleveren.”

Facts & figures

  • Aantal werknemers: 150+
  • Branche: Agri, Machine- en Apparatenbouw
  • Hoofdlocaties: Zeddam & Doetinchem (NL), Jacksonville (USA), Rio Claro (BR)
  • Business Challenges: Toekomstbestendig maken van Pas Reform met IT als enabler, één platform
  • Oplossing: Dynamics 365 Sales, Customer Service, Field Service, Unified Operations, PowerBI, PowerAutomate
  • Resultaten: Maximale controle op service activiteiten, data gecentraliseerd en van informatie naar waarde

Pas Reform zocht een partner om te ondersteunen bij het volledige digitale transformatie proces, zowel op het gebied van inkoop als logistiek en servicemanagement. De keuze viel op Pulse door de culturele fit en projectmethodiek, vertelt Sander Jansen, Service- en Sales Manager. “Wat met name de doorslag gaf, is de klik met de mensen van Pulse en de wijze waarop ze projecten aanpakken. Omdat Dynamics 365 in principe een standaardproduct is met vaststaande functionaliteiten, maakte de culturele fit het verschil.”

Pas Reform ziet ontwikkelingen in haar markt, waar klanten steeds meer behoefte hebben om ontzorgd te worden. Sander: “Ze kijken niet meer alleen maar naar de initiële investering, maar naar de total cost of ownership. Cruciaal hierbij is dat we contractverplichtingen en afspraken nakomen. Inmiddels hebben we meer dan 25 contracten lopen, waarbij elk contract weer specifieke afspraken heeft. Een uitdaging is om het overzicht te behouden – goede software ondersteunt daarbij.”

De behoefte aan controle op het groeiende aantal servicecontracten bracht Pas Reform ertoe om te starten met Field Service. Vanuit de visie van de organisatie werd gezamenlijk een strategie neergezet. “We hebben eerst gekeken naar waar de echte behoefte lag. We zijn enorm gegroeid, maar processen zoals contractbeheer en planning verliepen via Excel waardoor we te maken hadden met verschillende, versnipperde oplossingen. Daarnaast hebben we gekeken naar onze toekomstplannen en onze ICT-roadmap, die is gebaseerd op het Microsoft-platform. We hebben een keuze gemaakt voor een langetermijnoplossing die onze toekomstplannen optimaal ondersteunt.”