Familiebedrijf Nijburg Industry Group is één van de meest vooruitstrevende producenten van geavanceerde en duurzame binnenklimaatoplossingen in Nederland. Ze ontwikkelen, engineeren, produceren, leveren en installeren een compleet programma producten op het gebied van luchtbehandeling, luchtverdeeltechniek, klimaatplafonds en brandwerende producten. Van rooster tot rooster.
Door de synergie tussen vier verschillende business units, met ieder hun eigen specialisme en kennisgebied, is de groep onderscheidend ten opzichte van concurrenten en een veelgevraagde partner voor installateurs, woningcorporaties, industriële afnemers en scheepsbouwers.
In 2012 zette de Nijburg Industry Group de stap om te upgraden naar Microsoft Dynamics AX 2012 én een nieuwe partner. “In de oude versie zat een behoorlijke hoeveelheid maatwerk, wat overigens ook niet altijd goed werkte. Maatwerk is voor de korte termijn, niet voor de lange. Dat was een van de aanleidingen om ons te buigen over de vraag of de oplossing nog voldeed aan de huidige eisen en wensen van onze onderneming”, aldus Klaas Schaart, ICT manager van de Nijburg Industry Group.
“Meteen rees de vraag; welke partner gaat ons daarbij ondersteunen? Gekeken naar specialisme van partners, besloten we om vier partijen uit te nodigen. Daarbij ga je toetsen op zaken als ervaring, de mensen en de projectaanpak. Wat opviel aan Pulse was de verfrissende aanpak. Afspraak is afspraak en de mensen zijn punctueel en professioneel. Daardoor ontstond bij ons, en zeker bij het nieuwe management, het gevoel dat Pulse het beste bij ons past. Om de proef op de som te nemen, bezocht ik de Pulse Voorjaarsupdate. Dat voelde voor ons als thuiskomen door de persoonlijke klik met de mensen en het feit dat het publiek bestond uit vergelijkbare bedrijven. Voor ons staat vast: we hebben voor kwaliteit gekozen.”
In 2020 maakte de Nijburg Industry Group de keuze om Customer Engagement te implementeren en te integreren met Dynamics AX 2012, zodat salesprocessen efficiënter worden en de synergie tussen marketing & sales en de verschillende business units kan worden bevorderd. Een logische volgende stap is het implementeren van de customer journeys in de Marketing-module van Microsoft. Dit vergroot de mogelijkheden via marketingautomatisering, gedeelde data en bedrijfsprocessen die verbonden zijn met Dynamics 365 Customer Engagement.