HSV Technical Moulded Parts

Over HSV

HSV is een kunststofverwerker, bestaande uit twee takken: HSV Moulded Foams Groep & HSV Technical Moulded Parts. De groep is meer dan 50 jaar gespecialiseerd in het engineeren, fabriceren en assembleren van lichtgewicht producten uit particle foams, de zogenaamde partikelschuimen.

Vanuit Nederland, Duitsland, UK, Polen en Tsjechië produceert men matrijsgevormde producten uit bijvoorbeeld airpop® engineered air (EPS), EPP en EPE en vele technische varianten. HSV Technical Moulded Parts is een van de bekendste Europese producenten van het spuitgieten van grote kunststof producten. Vanuit de fabrieken in Ede en Leeuwarden ontwikkelen en produceren ze innovatieve behuizingen, vormdelen en andere onderdelen voor opdrachtgevers in uiteenlopende branches.

Facts & figures

  • Aantal werknemers: 300+
  • Branche: Chemie, Rubber & Kunststof
  • Kantoren: Nederland (Ede, Leeuwarden), Duitsland, UK, Polen & Tsjechië
  • Business Challenges: meer controle op de kosten van materialen en energie, schaalbaarheid voor groeistrategie, klantvraag uniform faciliteren, IT als business enabler inzetten
  • Oplossing: Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
  • Resultaten: meer in- en overzicht, efficiëntere processen, klanten optimaal en uniform bedienen

Cruciaal om onder controle te hebben in de sector zijn klanteisen op het gebied van projectmanagement, kwaliteit, track-and-trace en EDI. Paul Gerits, CFO bij HSV: “De klant wordt steeds groter en veeleisender, en daar moeten we natuurlijk gehoor aan geven.” Naar aanleiding hiervan is eind 2017 de keuze gemaakt om naar de cloud te gaan. “We hebben vanuit verschillende disciplines uit onze organisatie bewust gekozen voor Microsoft. Het is gedeeltelijk een keuze om de groei en de klantvraag te faciliteren, en natuurlijk ook om meer efficiency te behalen”, vertelt Paul.

Door het hele bedrijf op één platform te zetten, heeft HSV beter overzicht binnen de onderneming, gemakkelijkere consolidatieslagen (zowel financieel als commercieel) en een uniforme manier van omgang met de klant. Door de overstap op de cloud, wordt het mogelijk om de klant gerichter en beter te bedienen.

Platform voor continuous improvement

HSV ziet Dynamics 365 als een platform voor continuous improvement, vertelt Paul. “We hebben ons bewust beperkt tot de topspelers in de markt. De ontwikkelbudgetten van de topspelers die zijn dusdanig hoog, dat ze de markt domineren. Dat betekent dat we een sterke basis hebben en in de toekomst op dit platform door kunnen bouwen, of dat nu gaat om verdere automatisering, IoT of robotisering.”